“Wanneer je een keuken wilt aanschaffen, wordt je van het idee tot de aankoop geadviseerd, maar wanneer je een tuin wilt vernieuwen of renoveren, loopt dat net even anders”, meent Ben van Ooijen van De Tuinen van Appeltern.
De Tuinen van Appeltern doet al meer dan 30 jaar haar uiterste best om ervoor te zorgen dat bezitters van een tuin gelukkig worden met én in hun tuin. Met meer dan 200 voorbeeldtuinen in het park en de aanwezigheid van de juiste hulptroepen, maken zij dat elke dag waar.
Toch komen zij erachter dat het aanbieden van de voorbeeldtuinen en de juiste hulptroepen niet voldoende is. Zij merkten dat tuinbezitters verdwalen in de vele opties en door de bomen het bos niet meer zien. Persoonlijke begeleiding en aandacht besteden aan elke specifieke situatie, levert veel meer op voor de tuinbezitters die daar behoeften aan hebben. Daarom start De Tuinen van Appeltern met de nieuwe dienst: Persoonlijke Appeltern Tuinadvies.
Het werkt ideaal. De tuinbezitter komt met de maten en foto’s van de huidige tuin naar De Tuinen van Appeltern en weet binnen een paar uur wat er allemaal mogelijk is. Het wordt geen schets of ontwerpplan, maar adviseurs vertellen de voor- en nadelen van bepaalde materialen en constructies, en beantwoorden natuurlijk alle vragen. Het draait niet om verkoop, maar advies op maat.
Het Persoonlijk Appeltern Advies bevat meer dan alleen het 1 op 1 consult van twee uur. De tuinbezitter heeft de hele dag toegang tot het park, krijgt een persoonlijke rondleiding langs materialen, constructies en voorbeeldtuinen, krijgt een aantal geschetste ontwerpsuggesties en krijgt een boekje met tips over tuingemak, rekenmodules en ontwerpvoorbeelden.
Op de website van De Tuinen van Appeltern staat alle informatie over het Persoonlijk Appeltern Advies. Appeltern heeft hoge verwachtingen van deze nieuwe dienst.