Home » Nieuws » Gratis helpdesk voor thuiswerken en -studeren

Gratis helpdesk voor thuiswerken en -studeren

Vanaf nu kunnen mensen die thuis werken en studeren bij Van Kraaij Educatie terecht met al hun vragen over de werking van Office 365 en Microsoft Teams. Het bedrijf start een gratis helpdesk om mensen te ondersteunen met de software.

Snel omgeschakeld naar online educatie
De afgelopen week heeft voor Van Kraaij Educatie in het teken gestaan van omschakelen. Het was een bizarre week waarin we allerlei afspraken en trainingen moesten afzeggen en onze docenten moesten instrueren hoe ze online hun bijlessen en cursussen kunnen verzorgen. De eerste reacties zijn positief. Leerlingen en cursisten geven aan snel te wennen aan deze nieuwe manier van educatie en met de juiste software wordt het gevoel van een fysieke bijles of cursus benaderd.

Een bijdrage leveren tijdens de coronacrisis
Graag willen we nog meer bijdragen tijdens de huidige coronacrisis. Veel mensen werken vanuit huis en zijn op zoek naar efficiënte en handige manieren om samen te werken. Skype is vaak wel bekend, maar Office 365 en met name Microsoft Teams bieden veel meer mogelijkheden om handig met elkaar samen te werken op afstand. Denk hierbij aan het samenwerken in bestanden, het delen van notitieboeken of een online whiteboard. Van Kraaij Educatie beschikt over veel kennis en ervaring op dit vlak en die kennis willen we in deze bizarre periode graag kosteloos met zoveel mogelijk mensen delen. Dit past uitstekend bij onze missie om mensen te ondersteunen het beste uit zichzelf te halen. Wij willen dat iedereen mee kan met deze snelle omschakeling naar thuiswerken en -studeren.

Op internet zijn al meer dan voldoende blogs en instructiefilmpjes te vinden over Microsoft Office 365. Wij kiezen dan ook niet voor het schrijven van een zoveelste e-book of online training. We kiezen in deze periode juist voor persoonlijk contact.

Mensen kunnen bellen naar 0487-745003, appen naar 06-10203441 of mailen naar info@vankraaijeducatie.nl. Wellicht kunnen we niet meteen opnemen, maar er wordt dan een terugbelnotitie gemaakt door onze telefoniste. We proberen iedereen binnen 24 uur terug te bellen, liefst met beeld, zodat we online een kopje koffie kunnen drinken.

Niet voor wifi-problemen
De nieuwe gratis helpdesk is nadrukkelijk niet bedoeld voor mensen die bijvoorbeeld problemen hebben met hun wifi of met de hardware. Wij richten ons puur op het werken met de software van Office 365 en Microsoft Teams.

Verdere ontwikkelingen
De helpdesk staat momenteel nog in de kinderschoenen. We zullen waarschijnlijk ook nog niet met alle vragen kunnen helpen. We proberen de helpdesk de komende week verder te professionaliseren. Ook zullen we in overleg met onze docenten bekijken of het aanbod van online cursussen de komende weken kan worden uitgebreid. Op deze manier gaan we ook tijdens de coronacrisis samen naar een hoger niveau.

Meer nieuws